GÓC
NHÌN CUỘC SỐNG TRẺ THƠ
Tóm tắt
Trẻ em luôn có những khả
năng tiềm ẩn.Một dự ánhọc và thi ảnh sẽ trở thành cơ hội để các em thể hiện được
khả năng đó. Dự án dạy cho trẻ em nghèo và có hoàn cảnh khó khăn tại vùng nông
thôn xã Xuân Sơn thuộc huyện Thọ Xuân, tỉnh Thanh Hóa họcchụp hình và kể câu
chuyện cuộc sống của chính các em qua những bức ảnh. Các em sẽ nhận được sự hỗ
trợ từ các nhiếp ảnh gia chuyên nghiệp, bán chuyên nghiệp để biết được cách sử
dụng máy ảnh và thể hiện được suy nghĩ cảm xúc qua những bức ảnh.
Một cuộc triển lãm mở
dành cho toàn thể cộng đồng được tổ chức trên địa bàn xã Xuân Sơn. Trong dịp
này ngoài sự đồng ý có mặt của chính quyền địa phương sẽ có khách trong và
ngoài nước được mời đến Xuân Sơn để tham dự triển lãm.200 bức ảnh tốt nhất sẽ
được lựa chọn, và mỗi em có ảnh tham gia triển lãm sẽ tự thiết kế khung cho ảnh
của mình từ các nguyên vật liệu từ thiên nhiên.
Sau khi kết thúc triển
lãm với 200 hình ảnh tốt nhất và một số hoạt động trong triển lãm, chúng tôi sẽ
phát hành một cuốn sách ảnh cùng với câu chuyện ảnh của các em về cuộc sống tại
địa phương của mình.
1.
Mục đích và mục tiêu của dự án
Giúp
trẻ em nghèo và thiệt thòi từ các vùng nông thôn Việt Nam tự phát hiện khả năng
tiềm ẩn về nhiếp ảnh.Cộng với một chút hỗ trợ về kỹ năng, các em sẽ có cơ hội tự
khám phá những giá trị, ý nghĩa của cuộc sống và thể hiện câu chuyện cuộc sống
của mình một cách chân thực nhất qua những bức ảnh.
a) Tạo
điều kiện cho trẻ em nghèo được học cách sử dụng máy ảnh và tham gia chụp ảnh để
nhận thức tốt hơn về giá trị cuộc sống.
b) Tổ
chức một triển lãm ảnh để chia sẻ nâng cao nhận thức cho chính cộng đồng và trẻ
em địa phương.
c) Xuất
bản một cuốn sách ảnh với 200 ảnh kèm theonhững câu chuyện của các em.
d) Mở
rộng dự ántại nhiều địa phương. Chia sẻ rộng rãi trong nước và quốc tế vềnhững
góc nhìn cuộc sống, những ước mơ thời thơ ấu của trẻ em tại nhiều địa phương ở
Việt Nam.
Tầm
nhìn:
Một
phong trào nhiếp ảnh rộng khắp ở các vùng nông thôn đóng góp vào sự đa dạng văn
hóa, đời sống tinh thần, lối sống, tiếp cận với công nghệ mới cho trẻ em và cả
cộng đồng nơi các em sống.
2.
Lý do thực hiện dự án
a) Làm
việc với máy ảnh giúp các em phát triển khả năng nhìn nhận, phân tích, quan sát
cuộc sống và thiên nhiên. Tăng cường sự hiểu biết, sự tự tin của các em.
b) Người
dân trên địa bàn có cơ hội được tiếp cận với một triển lãm ảnh, có thể xem thế giới
của họ từ cái nhìn của chính con em họ, qua đó có thể họ nhận thấy những khả
năng, hay những mối quan tâm của con cái của họ.
c) Nâng
cao nhận thức của cộng đồng tại các vùng nông thôn về giá trị và vẻ đẹp trong
cuộc sống và không gian sống của họ.
d) Tạo
cơ sở dũ liệu về cuộc sống của các vùng
bằng sự đánh giá chân thưc qua hình ảnh và câu chuyện của trẻ em.
3.
Phân tích tình hình
a) Xã
Xuân Sơn có tới 25% số hộ nghèo. Hầu hết trẻ em trong vùng có cơ hội đến trường,
nhưng không có cơ hội nào khác ngoài việc đi học. Sau giờ học các em phải giúp
đỡ gia đình trong công việc hàng ngày và kiếm tiền. Một số trẻ em trong gia
đình nghèo không thể đến trường, các em phải laođộng từ rất sớm. Vì vậy trẻ em
gần như không bao giờ có cơ hội được tiếp cận với máy ảnh, hay máy vi tính hay
các dụng cụ âm nhạc… trẻ em không bao giờ có cơ hội để bày tỏ suy nghĩ, khả
năng hay sở thích của mình.
b) Chúng
tôi biết hoàn cảnh của người dân địa phương, các mối quan hệ trong địa bàn, các
hoạt động xã hội, các lễ hội và sự kiện cộng đồng. Chúng tôi biết trẻ em ở đây,
họ biết chúng tôi và tin tưởng chúng tôi
c) Hiện
nay dự án đã có được 3 cái máy ảnh nhỏ, cũ đã qua sử dụng, đó là sựủng hộ của một
số người bạn cho ý tưởng ban đầu. Máy ảnh là điều kiện tiên quyết là công cụ để
các em kể câu chuyện cuộc sống xung quanh mình, phương tiện để thể hiện suy
nghĩ, nhận thức, tình cảm của mình một cách tốt nhất.
4.
Các hoạt động cụ thể
a) Gói
công việc thứ 1: Làm việc với chính quyền địa phương
Hành động:
-
Dự án đã có buổi gặp mặt và làm việc với
chính quyền địa phương xã Xuân Sơn. Thay mặt chính quyền địa phương các đồng
chí chủ tịch ủy ban nhân dân xã, phó chủ tịch, trưởng ban văn hóa xã, bí thư đoàn
thanh niên đã hoàn toàn đồng ý và khuyến khích thực hiện dự án tại địa phương. Bên
cạnh đó còn hỗ trợ cho dự án được phát thông tin trên đài phát thanh của địa
phương.
b) Gói
công việc thứ 2: Làm việc với trẻ em.
Trong dự án các nhiếp ảnh gia chuyên
nghiệp và nghiệp dư sẽ hướng dẫn các em sử dụng một máy ảnh. Khơi mở cho các em
hiểu được mục tiêu của dự án, và hướng dẫn cho các em chụp những bức ảnh chính
là cuộc sống thực tế của các em
Hành động:
1) Trước
hết sẽ có cuộc gặp gỡ với các trẻ em đối thượng từ 9-15 tuổi trên địa bàn xã
Xuân Sơn. Trong cuộc họp sẽ thảo luận về những điều các em quan tâm trong cuộc
sống, những điều kiện sống khác nhau của các em.
2) Vì
số lượng máy ảnh có hạn, mỗi em chỉ được giữ máy để thực hiện hình ảnh trong
vòng 2 ngày.
-
Ngày đầu tiên là học cách sử dụng máy ảnh.
-
Ngày tiếp theo sẽ là ngày thực hành thực
sự của các em, các em sẽ đi và chụp ảnh theo cách riêng của mỗi cá nhân, bằng
cách sử dụng máy ảnh đã được cung cấp, chụp ảnh và kể những câu chuyện trong một
ngày của chính các em.
Kết quả 200 bức ảnh xuất sắc nhất sẽ được
lựa chọn để tổ chức triển lãm.
Thông tin:
1. Các
thông tin về dự án nhiếp ảnh của trẻ em sẽ được phát sóng trên đài phát thanh địa
phương liên tục trước, trong và sau thời gian cuộc thi.
2. Các
tài liệu liên quan đến thể lệ cuộc thi, hình thức tham dự, giải thưởng và các
thông tin liên quan sẽ được in ấn dưới dạng tờ bướm để phát cho các em, để các em
thông báo và xin phép phụ huynh cho tham
gia dự án và chụp ảnh đời sống của chính gia đình họ.
c) Gói
công việc thứ 3: Triển lãm ảnh
Một triển lãm ảnh mở tại xã Xuân Sơn,
huyện Thọ Xuân, tỉnh Thanh Hóa với 200 hình ảnh tốt nhất trong cuộc thi. Ttriển
lãm không những thể hiện những hình ảnh đẹp của ngôi làng nhỏ mà còn phản ảnh đời
sống thực sự và sự khó khăn của những người dân nông thôn.Vì vậy người dân trên
địa bàn Xã cũng như các khu vực lân cận có cơ hội được xem hình ảnh cuộc sống của
mình qua những hình ảnh chân thực nhất.
Hành động:
1. 200
bức ảnh tốt nhất để tham dự triển lãm sẽ được lựa chọn từ khoảng 1.000 bức ảnh
từ 200 em tham gia cuộc thi.
2. Tất
cả các hình ảnh được tham gia triển lãm sẽ được thiết kế với chất lượng tốt ở độ
phân giải cao đảm bảo cho việc in ấn
3. In
các bức ảnh của các em
4. Các
khung ảnh sẽ được sáng tạo bởi chính các em và sự hỗ trợ từ gia đình từ các
nguyên vật liệu xung quanh cuộc sống của các em.
5. Chuẩn
bị khai mạc triển lãm, mời chính quyền địa phương, một số quan khách quốc tế,nhân
vật có ảnh hưởng đến cộng đồng với một số lời chúc mừng và thuyết trình.
6. Một
dịch vụ an ninh sẽ đảm bảo cho khai mạc triển lãm và toàn bộ thời gian diễn ra
triển lãm.
Số lượng:
-
200 hình ảnh tốt nhất và khung hình từ
các em sẽ được giới thiệu trong triển lãm. Nếu khách mời hoặc những người xem
muốn mua những bức ảnh sẽ được bán, toàn bộ số tiền này sẽ được dùng để đóng góp
cho quỹ giúp học sinh nghèo có thể đến trường của trường học ở địa phương.
-
Sau triển lãm mỗi tác giả sẽ được nhận bức
ảnh in khổ lớn 40x60 chất lượng tốt của chính mình. 3 trẻ em có ảnh xuất sắc nhất
sẽ được tặng thưởng, giải thưởng lớn nhất là một máy chụp hình kỹ thuật số như
các em đã thực hành, và có thể có thêm một số món quà khác từ các nhà tài trợ.(áo
thun, vở, sách, bút…)
Công tác truyền thông:
-
Các kênh phát thanh của địa phương sẽ
tham gia để thông báo rộng rãi đến các em và công chúng về triển lãm ảnh.
-
Ban tổ chức sẽ liên hệ với một số báo, tạp
chí quan tâm đến trẻ em và các vấn đề xã hội để đưa tin rộng rãi tới bạn đọc.
-
Dự án sẽ tạo một trang web phù hợp và sử
dụng các phương tiện truyền thông xã hội mới như Facebook, Twitter, Youtube….
-
Một số nhân vật của công chúng sẽ được mời
tham dự khai mạc triển lãm.
d) Gói
công việc thứ 4: In ấn và xuất bản một cuốn sách ảnh
Sau triển lãm ảnh, một cuốn sách ảnh với
200 bức ảnh tốt nhất và những câu chuyện đi kèm sẽ được công bố để có được phẩn
mở rộng trong quốc gia và quốc tế, và có vai trò lâu dài như một tài liệu hướng
dẫn công trình của các trẻ em với máy ảnh.
e) Tác
động dự kiến
1. Với
sự thành công của dự án thí điểm, sau đó sẽ được nhân rộng trên phạm vi cả nước
ở nhiều khu vực nông thôn nghèo khác nhau để hiển thị điều kiện sống, các sinh
hoạt văn hóa khác nhau từ cái nhìn của trẻ em rất chân thực. Quan trọng hơn là
trẻ em nghèo có cơ hội tiếp cận và khám phá những điều kiện sống của quê hương
mình, và của chính mình.
2. Dự
án tại xã Xuân Sơn, huyện Thọ Xuân, tỉnh Thanh Hóa dồng thời cũng sẽ trở thành
một hoạt động văn hóa tốt đẹp cho toàn thể cộng đồng. Và chúng ta có thể hy vọng
nơi đây sẽ trở thành một trung tâm nghệ
thuật thẩm mỹ cho việc hiển thị hình ảnh nghệ thuật tại Việt Nam
Thời
gian
Tháng thứ 1
|
-
Giảng dạy về nhiếp ảnh
-
Chụp ảnh đề tài cuộc sống hàng ngày qua đôi mắt của trẻ em
|
Tháng thứ 2
|
-
Chọn ảnh
-Thiết
kế các bức ảnh được lựa chọn
-
In ảnh
-
Thiết kế và sản xuất khung ảnh
-
Tổ chức giúp đỡ người dân để xây dựng khu triển lãm, treo những bức ảnh
-
Tìm kiếm cho các địa điểm triển lãm
|
Tháng thứ 3
|
-
Chuẩn bị lễ khai mạc triển lãm
-
Chuẩn bị các bài phát biểu của khách quan trọng và đại diện của chính quyền địa
phương (nếu muốn)
-
Địa điểm tổ chức triển lãm
|
Tháng thứ 4
|
-
Thiết kế200 bức ảnh tốt nhất để được in trong một cuốn sách ảnh
-
Viết những câu chuyện hình ảnh
-
Xem xét và chỉnh sửa những câu chuyện hình ảnh
-
In 500 cuốn sách ảnh
-
Tổng hợp danh sách phân phối sách ảnh
-
Phân phối cuốn sách ảnh
|
Nhóm làm việc:
Nhóm trưởng:
Vũ Thị Bích Hồng. Sinh
ra và lớn lên tại vùng quê nghèo Xã Xuân Sơn, huyện Thọ Xuân, tỉnh Thanh Hóa. Tốt
nghiệp ngành Nhân Học trường Đại học Khoa Học xã hội và Nhân Văn TP Hồ Chí
Minh. Từng làm phóng viên cho tạp chí Thương mại Hàng hải thuộc Hiệp hội cảng
biển Việt Nam và cộng tác viên cho một số báo và tạp chí khác. Hiện nay làm nhiếp
ảnh tự do, và chuyên tổ chức một số dự án triển lãm ảnh quốc tế. Với một số
kinh nghiệm từ các triển lãm tại Đức, Anh, Nam Phi, Pháp, Hà Lan, Thái Lan và
Việt Nam, tôi thực sự muốn được góp một chút sức mình để giúp các em nhỏ nghèo
không có điều kiện tiếp cận với cuộc sống công nghệ có một cơ hội nhỏ nhoi với
máy ảnh kỹ thuật số, và đó cũng chính là những kinh nghiệm, nhiệt huyết của
tôi.
Cố vấn người Đức:
Giáo sư tiến sĩ:
Gebhard Schueler: Kinh nghiệm trong làm việc với mạng lưới quốc tế, xây dựng,
phát triển và quản lý dự án. Đồng thời tổ chức các triển lãm ảnh quốc tế, biên
tập sách ảnh.
Nhiếp ảnh gia thực hiện:
1. Phạm
Hoài Thanh
2. Phan
Hoàng Tấn Trung
3. Nguyễn
Minh Trí
4. Nguyễn
Tường
Vietnamese
Photographic Project
MY
DAY THROUGH CHILDREN’S EYES
Summary:
In this pilot project poor and disadvantaged
children from a rural region from Xuan Son commune, in the countryside of
ThanhHoa will be taught by professional- and semiprofessional-photographers how
to use a camera. Thus,children with hidden abilities for photographing will be
selectedand trainedto develop their hidden capabilities. Within a contest the
children should express with the mean of photography and only with the help of
their own eyes the deepest impression of their daily life.
Preparing the contest the best 200 photos will be
selected from about 1000 photos from the children. The children will also
create an adequate frame for their photos to show them in a public exhibition:
For this, the local authorities as well as national and international guests
will be invited to Xuan Son.
Having finished the
exhibition with the children’s photos the best 200 photos of it and the
appendant stories will be published in a representative photo book.
The main target of this
project is to detect hidden abilities in photography of poor and disadvantaged
children from rural regions in Vietnam, thus to give them the opportunity for
further education, training and development their photographic skills to
express real stories and impressions of their daily life with photos.
1)
Aims
and targets of the project
a) Children
will be given the opportunity to learn how to use a camera. Thus, hidden
abilities in photography of poor and disadvantaged children form rural regions
in Vietnam will be looked for, selected. The best ones will be given the
opportunity for further education, training and development their photographic
skills. The children will learn to express real stories and impressions of
their daily life with photos.
b) With
the children’s photos a (firstly) local photographic exhibition will be
organized. After that a representative photo book with the best 200 children’s
photos and the appendant stories will be published.
c) The
first project in Xuan Son commune, ThoXuan District, ThanhHoa Province with the
children is a pilot project and the entrance to perform this work with the
children in many other poor rural regions. With the increasing number of
photographing children and an increasing number of selected best photos from
different regions in Vietnam the project will get a big data base of the real
life, the livelihood and the living conditions from all parts of the country.
This will be a transmission channel for all the people of Vietnam, the
international friends to share the life and childhood’s dreams.
d) Vision:
Xuan Son commune,
ThoXuan District, ThanhHoa Province can become the future center of art
photographic exhibitions and other art products.
2)
Analysis
of the situation
a) The
people on the countryside are poor. In Xuan Son commune in ThoXuan District,
ThanhHoa Province 25% of the people is below the poverty level. Most
of the children there can go to school, but they don’t have other opportunities
than to go to school. After school the children need to help their families
within the daily work and earning money for living. That means, the children
have nearly no time to play or follow their dreams. Some families even cannot
afford to send their children to school. Their children have to work from a
very early age. So, these poor children never have and will have access to
cameras (or musical instruments, or …). They never can express their thinking
and phantasy.
b) The
head of the project knows the story of the local people, the relationships in
the village, the social activities, festivals and community events. She also
knows the children in this countryside; they know her, and they trust her.
c) Currently
the project has 3 small and used cameras given by friends who want to support
this project idea. A camera is the tool that will be provided for the children
to enable them participating in the contest. This will be the basic
precondition to help them expressing their best stories around their life,
thoughts and perceptions.
3)
Reason’s
to do this project
a) A
main reason for this project is to support and develop disadvantaged children
from rural regions in Vietnam to work with a camera, thus strengthening their
self-understanding and self-confidence, and coping the challenges of life.
Working with a camera helps to develop the children's ability to analyze their
daily surrounding, to see what is good and what is bad, what they like and what
they dislike. Thus, the project creates opportunities for children to look
critically on their surroundings. It helps them to learn and integrate their
life into that of the world outside. The children also learn that they are
allowed to have big dreams, and the project aspires to implement these dreams.
b) Using
the photos of children to perform a photo exhibition reflects aspects of the
daily life of the children in their close surrounding with their own
perception. Thus the observer can see a world which normally is far away of the
world of grown-ups. Exhibiting the children’s photos in their home region makes
it possible that the residents there have access to the life and concerns of
their children as they never had it before.
c) There
is a big difference of the livelihood of the rural population and the urban
population and even a bigger difference to the livelihood of people from
well-developed countries. Thus, the exhibition of photos from children living
in poor rural regions of Vietnam can demonstrate well their true and real life
and share the living conditions with people who never thought that there is a
world besides their luxury and comfortable world. But the photos of the children will also show
the beauty of an unknown landscape and the happiness of an unknown childhood
besides computer and Barbie and, maybe, the dreams of children in the hard and
rough world of poverty.
d) A
photo book will be published to get a further national and international
extension and a long-lasting documentation of the children’s work with a
camera.
4)
Working packages (How is the project going to
reach its aims)
a) Work
package 1:Cooperating with local authorities is a very
important and basic step to facilitate the project with working with the
children and organizing the photographic exhibition.
Actions:
(1)
In a first step the project got already the
consent and support of all levels and departments of the local authorities in
the event area by visiting the commune People’s Committee and discussing the
project idea with them
(2)
The chairing Vice President of the
People’s Committee and the head of culture department and youth union secretary
fully supported as well as encouraged the implementation of the project.
(3)
Thus, the local authority agreed to the
project “working with the children” and to the photographic exhibition.
(4)
The project got the promise of the local
radio to broadcast the call for participation as well as to inform the parents
about these photographic activities and its rules.
b) Work
Package 2:Working with the children
Within the project
external professional- and semiprofessional-photographers will teach the
children how to use a camera. The challenge for the children will be to tell
about the real life in their surrounding with the mean of photos. Thus, it will
be possible to search and select children with hidden abilities for photographing,
and then to train these children developing their capabilities. Experiences in
the work with children show that children learn very quickly how to use a
camera; and always unexpected angles will be found, together with their
impressive stories.
Actions:
(1)
Firstly there will be a big meeting with
9 to 15 years old children from Xuan Son commune, in the countryside of
ThanhHoa. During this meeting the children should tell about their home, their
living conditions and their interest for photography.
(2)
Children with the biggest interest and
ability will get a small camera and observed how to handle this camera. These
children will also be assessed about their feelings when holding the camera.
They will be taught about the possibility of such a camera, and how to get a
story with their photos. Because of a limited number of cameras, each child can
have only the opportunity to hold a camera for two days.
-
The first day is to learn how to use the
camera. After this introduction the teaching photographers will go with the
children to take photos, preferably from the daily field work and livelihood in
the small village and in the families. It will be discussed what they made good
and what is not good. At the end of the day, the group comes together to see
and comment the pictures, as well as to discuss how to get a high quality photo
with the best content. The photos of the children will be assessed; good and
impressive pictures will be pointed out, especially when there is a good story
behind the photos.
-
Then a day of practice will follow, and
all children should go their own way using the camera, taking photos and tell
the stories of their day. The children will get a new task to take another
story with pictures.
Output of this work
package:
(1)
Each child can take part with 5 pictures
in the contest for the following photographic exhibition
(2)
The 200 best photos will be selected for
the photographic exhibition
Communication
(1)
The information about the children’s
photographic project will be broadcasted by the local and regional radio.
(2)
Brochures and Flyers will be printed
which the children can take to their home to inform their parents, also to get
consent for participating in the photographic education and later in the
photographic exhibition with photos of their daily livelihood.
c)
Work package 3:
Photographic exhibition
The project will
organize a local photographic exhibition eventin Xuan Son commune, ThoXuan
District, ThanhHoa Province with the best photos of the children. This
exhibition will show the results of the children’s work with a camera, at least
the 200 best photographs, to local people but also to invited national and
international guests. The photographic exhibition will show beautiful photos
from the small village in Viet Nam, but also the true and hard life of the
rural population, their livelihood and their surroundings, all that through the
eyes of the children.The residents in the area will have the opportunity to
visit the photographic exhibition.
Actions:
(1)
The best photos from about 200 children
must be selected from about 1000 photos (5 photos from each child).
(2)
All photos will get a corporate design
and a comparable resolution for showing in the exhibition (Photo Shop Work)
(3)
The photos will be printed.
(4)
A frame for the photos will be created
by the children and their families.
(5)
The exhibition venue will be prepared
and the photos will be placed.
(6)
The opening reception will be organized,
thus to invite the local authorities as well as national and international
guests, some with short greetings and presentations.
(7)
A security service will be organized for
the time of the photographic exhibition.
Output:
(1)
The 200 best photos and frames from the
children will be presented during the exhibition. If the guests or other people
want to purchase the photos it will be possible. The incoming money will be
used for school fundraising promotion of local poor students. All photos will
have a corporate design and a comparable resolution for showing in an
exhibition.
(2)
After the exhibition, each child who
participated in the contest will receive as gift the own photo from the
exhibition.
Communication:
(1)
Local radio channels will be involved to
inform the public about the photographic exhibition.
(2)
Exchanging information about the work
with the children and the photographic exhibition will be published in a number
of newspapers and magazines which are interested in children's and social
issues.
(3)
The project will create an adapted
website and use the new social media as Facebook and Twitter
(4)
Important people of the public life will
be invited to attend the exhibition opening.
d)
Work package 4:
Printing and publishing a photo book
After the photographic
exhibition a representative photo book with the best 200 photos and the
appendant stories will be published to get a further national and international
extension and a long-lasting documentation of the children’s work with a
camera.
Actions:
(1)
The 200 best photos will be designed and
adapted in “Photo Shop” to be printed in
a photo book
(2)
The children have to write the appendant
stories to their photos.
(3)
The photo stories have to be reviewed
and edited by a lector.
(4)
500 photo books will be printed.
(5)
A distribution list will be worked out.
(6)
The photo book will be distributed
following the distribution list.
Output:
(1)
500 photo books with the 200 best photos
and appendant stories from the children
Who
is doing what?
(1)
Project Manager will be Vu ThiBich Hong,
freelance photographer, born 15.05.1986 in Xuan Son in ThanhHoa province. She
studied Anthropology at the University for Social Science and Humanity in Ho
Chi Minh City, Vietnam.After that she got several certifications for photo
reporter. She worked as photo reporter for the magazine „Shipping Time“and as
freelance photographer for other newspapers and magazines. She prepared
international photographic exhibitions in Germany, United Kingdom, France, The
Netherlands, South Africa, Thailand and Vietnam.
(2) Advisor:
Prof. Dr. GebhardSchueler, experienced in project development and management,
international networking, international photographic exhibitions and editing a
photo book about climate change.
(3)
5 Photographers will assist the project
manager in teaching the children and in selecting the best photographs.
(4)
The photo design and the adaptation to
the needed photo resolution will be made by an external designer.
(5)
The selected photos will be printed for
the photographic exhibition by an external printer.
(6)
The children participating in the photo
contest will design the frame of their own photos with material of the nature
in their surroundings. With this they should show their creative ability.
(7)
The project manager will select the
exhibition venue; all that with the help of the local authorities of Xuan Son
commune, ThoXuan District, ThanhHoa Province.
(8)
An external security service for the
exhibition must be ordered.
(9)
An external designer will prepare the 200
best to be printed in a photo book
(10)
The children have to write the appendant
stories to their photos.
(11)
A Lector will review and edit the photo stories for the photo book.
(12)
A Print shop will print the 500 photo
books.
(13)
The project manager will draft a
distribution list for the photo books.
Expected Impacts:
(1)
If the pilot project will be a success,
it will be replicated on a national scale in many other poor and rural regions
to show the living conditions there and the different cultural activities. Also
there the children will get a chance to express their life story and, more
importantly, they will have the opportunity to explore the living conditions of
their own hometown.
(2)
The pilot project in Xuan Son commune of
the ThanhHoawill become a focus for local community cultural activities and an
aesthetic art center, thus developing to a hopefully famous exhibition place in
Vietnam for artistic expression photos.
Time
Schedule:
Month n° 1
|
-
Teaching about photography
-
Taking photos of the daily impressions through the
eyes of children
|
Month n° 2
|
-
Photo selection
-
Design of the selected photos
-
Photo prints
-
Designing and producing photo frames
-
Organising helping people for building u the
exhibition, hanging up the photos
-
Invitiations for the exhibition venue
|
Month n° 3
|
-
Preparing the exhibition opening ceremony
-
Preparing the speeches of importnant guests and
representatives of the local authorities (if wished)
-
Exhibition venue
|
Month n° 4 - 8
|
-
Designing and adapting the 200 best photos to be
printed in a photo book
-
Writing the appendantphoto stories
-
Review and editing of the photo stories
-
Printing of 500 photo books
-
Working out a distribution list
-
Distribution of the photo book
|
No comments:
Post a Comment